onsdag 9 juli 2008

Dag 281

Det va länge sen jag skrev nu.. har både glömt bort det och när jag väl kommit på det har jag inte orkat.. börjar väl bli gammal! :(

Träffade dietisten 1 Juli och sedan dess har jag ätit vanlig mat igen...
AJ vad ont det gör i magen men jag måste. Eftersom min sååååååå smarta läkare tog glutenprov på mig (allt visade negativt) FAST JAG INTE ÄTIT GLUTEN SEDAN 1 OKTOBER........ så måste jag börja äta vanligt sa hon, dietisten.
Tänkte inte alls på det själv, vet bara att jag säger samma saker vaaarje gång jag är till läkaren, att jag inte äter spannmål, gluten eller mjölk sedan 1 Oktober.

Så jag ska boka ny tid nästa vecka tänkte jag å sak samtidigt ta prov för mjölk för ''självklart kan man testa om man är allergisk mot mjölk, det har ju vi gjort på våran son!'', sa hon. Kommer inte ihåg vad det heter bara, det jag skulle be dem ta.. vet att det är 4 bokstäver... RSTA? RTSA? Näee.. kommer INTE ihåg! :(


Vet inte om det syns så bra men de här fick jag, 24 st.. hade faktiskt tur att Kaffe-smaken gått ut (slutet av Juni men ändå!) för jag gillar inte kaffe! ;) Ska ta med den nästa vecka igen när jag varit dit å berättat vad jag tyckte om alla. Har skrivit upp allt på en lapp som jag ska ta med, kan skriva upp allt här då om ni vill?
Tack för min alldeles första kommentar...! Fler får gärna hänga på med synpunkter! Eller det kanske bara är en som läser?


Äter iaf en massa tillskott som jag fick, den första var VIDRIG... den smakade tomat! Tänk er att dricka 200 ml krossade/passerade tomater.... det gick inte så jag hällde ut den - jag fick göra det sa hon. Har fått en del goda också men de är alla så koncentrerade i smaken.. som idag drack jag Päron, gott, men det var som att dricka en päronlättdryck helt koncentrerad.. jaja, det går ner iaf.

Jag vägde 52,7 Kg hos henne och var 173,5 cm lång.. har krympt! ;) Jag ska äta minst 2000 kalorier/dag.. fick papper om vad vissa saker innehåller.. så äter jag 10 mazariner har jag kommit över för de innehåller 230! :) Fast jag tycker inte om det ändå...
Mitt BMI var långt under det jag skulle ha.. hade 18-nånting och ska vara över 20.. så går jag upp 10 Kg är jag på nedre ''bra:iga'' delen.. detta kommer ta tid...........

Inga kommentarer: